dijous, 9 de maig del 2013

MINI FEMENI = MILLORA DEL JOC COL·LECTIU A LA SEGONA PART GRÀCIES AL ERRORS DE LA PRIMERA




Primer de tot matisar el concepte ERROR tal i com concebem a l’equip; l’error és fruit d’una mala decisió individual que ens ha portat a l’ incompliment d’una NORMA DE JOC. I quina ha esta aquesta norma de joc que hem incomplert? Doncs el fet de jugar pel centre de la pista desaprofitant tot l’espai disponible. I quin problema hi ha al saturar l’espai central? Doncs que obliguem a la jugadora que té la pilota en pista defensiva a creuar mig camp pel carril lateral amb el perill que suposa trepitjar una línia fruit del poc espai entre la defensora i la línia de banda. Per tant, l’error consisteix en ocupa l’espai central obligant a la nostra companya a fer excursions precipitades per tal de creuar la línia de mig camp.
Així les jugadores que ocupaven el camí més curt per arribar a fer cistella (1a avantatge) canvien el nostre joc sense saber-ho. Aquest ha estat l’error que hem comés durant el primers quatre períodes del partit.
Però vet aquí, que la correcció d’aquest error, a la segona part, ens ha permès tornar al nostre joc ràpid i directe amb cistelles fàcils sense defensores (2a avantatges). Recordeu que els errors i els fallos formen part del procés d’aprenentatge i en conseqüència és natural que se’n cometin tan al entrenament com als partits. Perquè no sempre encertem (ja ens agradaria ja) en les nostres decisions individuals però gràcies a aquests desajustos prenem consciència de les nostres àrees de millora. Detectar-los, explicitar-los i redreçar-los amb decisions diferents que ens portin a accions de joc diferents és la clau de volta de tot equip que tingui per objectiu la millora i no pas els resultats. El resultat de la millora sol ser bon joc, una millor col·locació a la pista, millors decisions, i millors cistelles al cap i a la fi.  Els resultats per si sols no ens diuen necessariament que anem pel bon camí.
I quines bones decisions han pres les jugadores a la segona part? Cistelles en contracop amb ràpids atacs pel camí més curt i amb poca o cap oposició defensiva. Recordo perfectament cistelles d’aquest estil per part de quasi totes les jugadores; Anna, Maria, Lourdes, Gal·la, Maria, Laura, Alèxia. A més a més córrer per davant de la pilota ha propiciat que altres jugadores anotessin: Neus, Irene y  Berta.  Accions de mèrit del joc d’associació (2c2) han facilitat jugades boniques de tallar, passar i finalitzar. Bones accions de l’1c1 en joc estàtic amb espai per moure  la defensora i accionant un canvi de ritme superar-la per velocitat i finalitzant amb cistella i personal (Lourdes amb dos accions de mèrit; Anna i Maria Perez i M. Ripoll).  Fixeu-vos quin munt d’aportacions de diferents maneres però encertades pel bon treball  de tot l’equip.
 

Un altra aspecte remarcable la força per no defallir quan ens agafem i ens apreten amb el cos per tal de treure’ns la avantatge (la pilota o l’espai) i aguantar amb valentia i sense defallir en tornar-ho a provar com si mai hagués passat. A mi m’agrada dir-ne: aprofitar els obstacles. (és com si diguéssim el llindar d’acceptació de les dificultats). Posem pel cas que posem un dit en un got d’aigua tèbia, llavors en llindar d’acceptació és màxim perquè sóc capaç de mantenir-lo dins l’aigua l’estona que vulgui.  Ara però anem augmentant en 1 grau la temperatura de l’aigua i tornem a fer la mateixa operació de posar el dit i mesura el llindar d’acceptació. Com és obvi hi haurà un moment pel qual la temperatura de l’aigua i l’estona que som capaços de mantenir el dit dins l’aigua serà mínim. Serem doncs prop del nostre llindar d’acceptació. I en un partit no tenim un got però tenim un àrbitre i un equip que ens posa les coses difícils (obstacles). A mesura que som més immunes a les decisions arbitrals i als comentaris del públic i les rivals,i també més i millor suportem  els contactes il·legals de les defensores llavors augmentem el llindar d’acceptació personal i alhora també el de l’equip. (en paraules planes suportar amb més dignitat i esportivitat els contactes il·legals i assumint-los com un obstacle però no pas com un inconvenient que ens impedeix millorar).
Ens retrobem el proper divendres a l’hora habitual i seguir amb nous jocs i divertits exercicis que fan que gaudim del bàsquet.
Tirs Lliures: 1/3; 1/4; 1/2 ; 2/3; 1/2 ; 3/3; 1/2 ; 3/4=  13/21
Resultat final: 62 – 73 Guanyador BB MOLINS
 
Joaquim Vilella