Primer de tot
matisar el concepte ERROR tal i com concebem a l’equip; l’error és fruit d’una
mala decisió individual que ens ha portat a l’ incompliment d’una NORMA DE JOC.
I quina ha esta aquesta norma de joc que hem incomplert? Doncs el fet de jugar
pel centre de la pista desaprofitant tot l’espai disponible. I quin problema hi
ha al saturar l’espai central? Doncs que obliguem a la jugadora que té la
pilota en pista defensiva a creuar mig camp pel carril lateral amb el perill
que suposa trepitjar una línia fruit del poc espai entre la defensora i la
línia de banda. Per tant, l’error consisteix en ocupa l’espai central obligant
a la nostra companya a fer excursions precipitades per tal de creuar la línia
de mig camp.
Així les
jugadores que ocupaven el camí més curt per arribar a fer cistella (1a
avantatge) canvien el nostre joc sense saber-ho. Aquest ha estat l’error que
hem comés durant el primers quatre períodes del partit.
Però vet aquí,
que la correcció d’aquest error, a la segona part, ens ha permès tornar al
nostre joc ràpid i directe amb cistelles fàcils sense defensores (2a
avantatges). Recordeu que els errors i els fallos formen part del procés
d’aprenentatge i en conseqüència és natural que se’n cometin tan al entrenament
com als partits. Perquè no sempre encertem (ja ens agradaria ja) en les nostres
decisions individuals però gràcies a aquests desajustos prenem consciència de
les nostres àrees de millora. Detectar-los, explicitar-los i redreçar-los amb
decisions diferents que ens portin a accions de joc diferents és la clau de
volta de tot equip que tingui per objectiu la millora i no pas els resultats.
El resultat de la millora sol ser bon joc, una millor col·locació a la pista,
millors decisions, i millors cistelles al cap i a la fi. Els resultats
per si sols no ens diuen necessariament que anem pel bon camí.
I quines bones
decisions han pres les jugadores a la segona part? Cistelles en contracop amb
ràpids atacs pel camí més curt i amb poca o cap oposició defensiva. Recordo
perfectament cistelles d’aquest estil per part de quasi totes les jugadores;
Anna, Maria, Lourdes, Gal·la, Maria, Laura, Alèxia. A més a més córrer per
davant de la pilota ha propiciat que altres jugadores anotessin: Neus, Irene y
Berta. Accions de mèrit del joc d’associació (2c2) han facilitat
jugades boniques de tallar, passar i finalitzar. Bones accions de l’1c1 en joc
estàtic amb espai per moure la defensora i accionant un canvi de
ritme superar-la per velocitat i finalitzant amb cistella i personal (Lourdes
amb dos accions de mèrit; Anna i Maria Perez i M. Ripoll). Fixeu-vos quin
munt d’aportacions de diferents maneres però encertades pel bon treball
de tot l’equip.
Un altra aspecte
remarcable la força per no defallir quan ens agafem i ens apreten amb el cos
per tal de treure’ns la avantatge (la pilota o l’espai) i aguantar amb valentia
i sense defallir en tornar-ho a provar com si mai hagués passat. A mi m’agrada
dir-ne: aprofitar els obstacles. (és com si diguéssim el llindar
d’acceptació de les dificultats). Posem pel cas que posem un dit en un got
d’aigua tèbia, llavors en llindar d’acceptació és màxim perquè sóc capaç de
mantenir-lo dins l’aigua l’estona que vulgui. Ara però anem augmentant en
1 grau la temperatura de l’aigua i tornem a fer la mateixa operació de posar el
dit i mesura el llindar d’acceptació. Com és obvi hi haurà un moment pel qual
la temperatura de l’aigua i l’estona que som capaços de mantenir el dit dins
l’aigua serà mínim. Serem doncs prop del nostre llindar d’acceptació. I en un
partit no tenim un got però tenim un àrbitre i un equip que ens posa les coses difícils
(obstacles). A mesura que som més immunes a les decisions arbitrals i als
comentaris del públic i les rivals,i també més i millor suportem els
contactes il·legals de les defensores llavors augmentem el llindar d’acceptació
personal i alhora també el de l’equip. (en paraules planes suportar amb més
dignitat i esportivitat els contactes il·legals i assumint-los com un obstacle
però no pas com un inconvenient que ens impedeix millorar).
Ens retrobem el
proper divendres a l’hora habitual i seguir amb nous jocs i divertits exercicis
que fan que gaudim del bàsquet.
Tirs Lliures:
1/3; 1/4; 1/2 ; 2/3; 1/2 ; 3/3; 1/2 ; 3/4= 13/21
Resultat final:
62 – 73 Guanyador BB MOLINS