Partit amb molt
de nervis al començament (sobretot al segon període) i que dificultava la presa
de bones decisions a la pista (quan els nervis afloren es produeixen més
errades) per això cal tenir paciència i perseverar en allò que entrenem i sabem
fer amb independència del resultat. Així i tot, ens hem mantingut dins el
partit amb actitud i ganes sense defallir.
El matx ha estat
ple de contactes constants, xocs, caigudes, empentes amb el tronc, i una
utilització inadequada dels colzes i avantbraços per impedir la progressió de
la pilota o el desmarcatge de les jugadores sense pilota. Aquests obstacles han
provocat moltes interrupcions i cops accidentals entre les jugadores d’un i
altre equip i en conseqüència costava desempallegar-se de les defensores.
El coratge per intentar-ho de nou encara que ens costés ha estat cabdal pel
desenvolupament del matx.
L’arbitratge
irregular en quant al criteri arbitral que tant aviat filava prim com d’altres
permetia el contacte excessiu. Tanmateix,s’ha desaprofitat l’ocasió per exercir
de pedagog i ajudar a la formació de les joves jugadores a comprendre i
conèixer el reglament de mini bàsquet. Cal explicar a les jugadores de quina
manera els hi és permès defensar (establir posició legal de defensa i la
correcte utilització dels colzes, avantbraços i cames per defensar per no
incórrer en la falta personal). No és temps perdut, ans al contrari, es temps
guanyat i que les jugadores agrairan durant tota la vida esportiva. La primera
responsabilitat a l’hora d’ensenyar a defensar és dels entrenadors.(què poden fer? i
què no és permès?)
El moment en què
una jugadora comet una falta personal fruit de la intensitat del joc i
l’àrbitre li explica el motiu pel qual el contacte ha estat sancionat amb falta
personal ajuda a la jugadora a comprendre les normes i ha jugar millor en el
futur, però si l’actitud defensiva no és rectificada per l’entrenador,
llavors cal que s’atansi a la banqueta per a explicar-nos-ho. I som els
entrenadors els que tenim l’obligació de mostrar distintes alternatives que
ajudin a la jugadora a defensar sense cometre cada vegada la mateixa infracció.
La col·lació
defensiva (entre l’atacant i la cistella) i la distància (a un braç
aproximadament) ha estat molt bona encara que això suposés que en algunes
jugades l’atacant ens superes (el rival també juga i també realitza bones
accions de joc ofensives). Però aquesta col·locació defensiva serà la base de
la defensa durant tota la vida esportiva de la jugadora. Hi ha hagut una
fase en què he tingut desencert en forces llançaments a cistella (he dit
desencerts i no errors), és a dir, bones decisions, la millor execució del gest
(tir o tir en carrera) però que la pilota no ha acabat entrant a cistella.
Recordeu que el principal objectiu d’equip en atac ha estat ser l’equip que més
vegades llançava a cistella i així ha sigut.
Per acabar, jo
voldria donar les gràcies a la Dolors per confiar i donar-me de nou la
oportunitat d’entrenar, als pares per fer possible un clima agradable al
voltant de l’equip i a la meva ajudant per les seves aportacions, ajudes i
comentaris encertats. Per mi és un plaer poder estar al costat de joves
esportistes ajudant-les i acompanyant-les a assolir les seves fites com a
jugadores. Us puc assegurar que he aprés moltes coses interessants de
tots i cadascuns de les persones que formeu part de la família basquetbolista.
I per descomptat de qui més he aprés i millorat és de les jugadores (que em
permeten redescobrir nous aprenentatges significativament importants per a mi).
I sí hem guanyat
el campionat, en aconseguit una segona volta sensacional i emocionant amb
remuntades i un joc ràpid, vistós, alegre i prometedor de cares al futur
immediat de l’equip mini femení. Aquests han estat els resultat obtinguts
gràcies a un esforç i treball constant del cos tècnic i de totes les jugadores
de l’equip. Jugant així podem perdre o podem guanyar (depèn també del contrari)
el que estic completament convençut és que guanyem en confiança, seguretat i en
satisfacció per fer les coses el millor possible.
Joaquim Viella
Mini Femení
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
TOTAL
|
2 / 4
|
1
/ 2
|
2
/ 4
|
0
/ 0
|
0
/ 0
|
1
/ 2
|
0
/ 0
|
1
/1
|
7
/ 13
|